5 liter víz per nap?

Ha 4 órát alszom csak (az 20 óra ébrenlét), akkor 5 liter vizet iszom össze, ha óránként 2,5 decit (mert 20*2,5 = 5).
— iOrg.uk

Célja az oldalnak:

A fentebbi mondat ("idézet") szerepelt itt valamikor régen ezen az oldalon. Hogy őszinte legyek, az a célom ezzel az oldallal, hogy az embereket arra ösztönözzem, hogy óránként egy pohár vizet igyanak, nem hogy 8 óra alatt 5 litert (az 5 liter víz, 8 óra ébrenlét mellett, sok lenne). De van, hogy 2 liter is elmegy némi aktivitással, úgyhogy annyira azért az sem irreális. Gyakran írják, hogy alkati, és a testsúllyal függ össze, hogy mennyit "kell"/érdemes inni. Nos... Leginkább a saját alkatomból kiindulva, a saját egészségem megtartásának és fenntartásának érdekét tartottam szem előtt, ezzel az oldallal. Önmagam emlékeztetése volt egy fontos cél, ezért is jött létre ez az oldal. Viszont, ha van kedved velem tartani, ennek a módszernek a betartásával; örömmel veszem. De ez csak is rajtad múlik, a Te döntésed. Túlzásba vitt, mértéktelen fogyasztás - a legtöbb dologból - halálos is lehet. De, tudnod érdemes, hogy a gyakori illemhelyiség meglátogatásán túl, nem jár egyéb következménnyel vagy hátránnyal az ha egy pohár vizet iszol óránként. A minap bukkantam rá egy cikkre a New York Times internetes magazinjában, amiben az szerepel, hogy csupán salak-anyag képződik, és, hogy csak akkor kell inni, hogy ha megszomjaztál. "Ha szomjas vagy az már késő" teljesen megállja a helyét. Amikor én nem iszom, azt veszem magamon észre, hogy: érzékenyebb, zsírosodik a bőröm (mint ahogy az említett "salakanyag" valahol utat találva távozni kénytelen), cserepesedik az ajkam. Ha nem iszok egy-két órán túl, lassabb vagyok és a hangulatom sem annyira jó, ráadásnak még ingerlékeny is vagyok. Ez még nem jelzés a szomjúságra; ha viszont mégis ez lenne az a bizonyos jelzés, akkor nem tudom elkerülni, hogy óránkét ne igyak. Tehát, hogy elkerüljem a bőröm pattanásosodását és az ajkam cserepesedését, 8 óra alvással számolva, körülbelül kijön - az a bizonyos, cikkben említett - 2,5 liter víz (sőt, több is), amit az említett orvos (az említett cikkben) szükségtelennek tart. Ha érzed, hogy nyúlnál az arcodhoz, mert viszket, mert zsírosodik is, akkor inkább egy üveg vízért nyúljál, és erezni fogod, hogy amint ittál, mennyire jól esik vizet inni. Fel szeretném kelteni a figyelmet arra is, hogy a magas vérnyomás elkerülhető legyen és, hogy ha a napi a WHO által "szükségeltetett"/ajánlott max. 5 gramm sót meg akarnánk haladni naponta, ne haladjuk meg, de a víz hiánya sokkal rosszabbá tenné a helyzetet. Ugyanakkor több káliumot is érdemes bevinnünk. A víz ivása gyakran másodlagos és elfeledett miután valami sósat vagy telített zsírral teli (pörköltet, rántottat, sültet és ehhez hasonló) ételt eszünk; vagyis: gondolom már észrevetted (vagy ha nem figyelted meg, figyeld), hogy a finom ételek fogyasztását követően nem kívánsz inni, hogy az étel élvezeti értéke intenzívebb legyen, mert a víz feloldaná a szánkban annak ízét, ill. nem illeszkedne ízben az említett kajához. Szóval, az utóbb említettek miatt, legtöbbször nem iszunk kellő vizet, besűrűsödik a vérünk, és ebből adódóan mindenféle "cudar" dolgok történnek a testünkkel. De, valójában az íze nem mindig jó a víznek, jó és tiszta vizet kell inni, ahhoz társul a jó vízívás kedv is. Máris mondok még valamit ami nem fog tetszeni: a csapvíz ízlik, és hazai csapvíz jó minőségű. Ha zavar a klór, akkor hagyd állni nyitottan (fedél nélkül) a megtöltött üveget, és egy pár óra alatt kipárolog belőle a klór. Egyelőre ennyi... folyt. köv. Ha bármi észrevételed van, vagy javaslatod, azt kérlek, küldd el a hello kukac iorg.uk email címre.